Corona maatregelen

Hoe ga je om met contractafspraken?

Binnen VFM krijgen wij deze periode met regelmaat vragen wat je als opdrachtgever van een leveranciers mag verwachten en welke afspraken je het beste kunt maken. Veel (kantoor)gebouwen zijn immers dicht en organisaties moeten per direct besparingen doorvoeren. 
Om u hiermee op weg te helpen hebben wij een drietal algemene tips uitgewerkt die u in ieder geval kunt toepassen:  

  • Tip 1: Neem uw contractafspraken door. Is er iets opgenomen over een dergelijke situatie in de voorwaarden? Zo ja, dan kunt u deze voorleggen en bespreken met uw contractpartij. 
  • Tip 2: Verifieer wat de impact van de Corona maatregelen zijn op uw contract. Wat betekent dit voor de werkzaamheden van de contractpartijen. Kunnen werkzaamheden volledig uitgevoerd worden of zitten er beperkingen op? Onderzoek bij uitblijven van werkzaamheden bijvoorbeeld ook welke andere werkzaamheden uw contractpartij kan oppakken. 
  • Tip 3: Neem de input uit tip 1 en tip 2 mee in een gesprek met uw contractpartij; Zorg met elkaar voor een partnership in deze periode (en daarna)!. 

    Wij begrijpen dat elke organisatie en elk contract anders is. Voor specifieke en inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met onze consultants Bart Mak of Anne Ensing. Zij helpen u graag verder.

Interesse?

eventueel tekst hier...

We hebben uw gegevens ontvangen!

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer.

Akkoord