VFM sluit overeenkomst met het Franse SNCF

Het verbeteren van de klantbeleving op de stations is een van de speerpunten voor de komende jaren voor het Franse spoorbedrijf SNCF. Reinheid is een belangrijke indicator voor klantbeleving. Vanuit dat oogpunt is VFM gevraagd de schoonmaakkwaliteit te optimaliseren. Na Paris Aeroports (Orly en Charles de Gaulle) is SNCF de tweede grote Franse opdrachtgever voor facilitair adviesbureau VFM. 

Ruim een jaar geleden zijn de consultants van VFM gestart met een pilot op een aantal treinstations in en rondom Parijs, waaronder het grootste station van Europa: Gare du Nord. Hierbij is een blauwdruk gemaakt van de financiële, organisatorische, kwalitatieve en contractuele status van het schoonmaakproces. 

Aan de hand van de bevindingen is een verbeterplan opgesteld die maandelijks wordt geëvalueerd. Tevens worden periodiek kwaliteitsmetingen uitgevoerd door inspecteurs van VFM. 

Naar aanleiding van de resultaten die zijn geboekt op deze stations heeft SNCF een aanbesteding uitgeschreven voor eenzelfde ondersteuning op de grootste 50 treinstations in het land. VFM heeft deze aanbesteding in concurrentie gewonnen en gaat de komende drie jaren hiermee aan de slag. Op korte termijn wordt de organisatie in Frankrijk verder ingericht vanuit het kantoor in Parijs. Sabine Korte is aangesteld als Operationeel Manager. 

 

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer.
Akkoord