Best Value Procurement TMG

VFM begeleidde de aanbesteding voor Multi service dienstverlening bij het hoofdkantoor van Telegraaf Media Group (TMG) bestaande uit schoonmaak, catering en beveiliging. De ambitie van TMG: het aangaan van een partnership op basis van resultaatverantwoordelijkheid voor de leverancier, gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Best Value Procurement (BVP) is een inkoopmethodiek die hierbij goed aansluit.  

Onze werkwijze 

Onze consultant Dagmar Groot was verantwoordelijk voor het proces van de aanbesteding. In de voorbereiding gaf zij workshops bij TMG over de toepassing van BVP in de aanbesteding. Deze methode vraagt immers een andere benadering. De opdrachtgever specificeert niet tot op detailniveau, maar is expert van het primaire proces, de interne klant en haar omgeving. De leverancier is expert in zijn vak en kan als geen ander bepalen welke prestaties, creativiteit en innovatieve oplossingen nodig zijn om de opdrachtdoelstelling te realiseren.

Op basis van een opdrachtdoelstelling leverden verschillende inschrijvers binnen de gestelde kaders een prestatieplan aan. Dagmar ging aan de slag met de verificatie en concretiseringsfase van de inschrijvers die dominant het beste uit de bus kwamen. Tot slot is in samenwerking met TMG een drietal leveranciers geselecteerd. 

Resultaat en toegevoegde waarde

Het resultaat zijn drie verschillende dienstverleners die op professionele wijze invulling geven aan de wensen van TMG. TMG is tevreden over het eindresultaat en zeer tevreden over de rol van VFM hierin.

 

Beste Value Procurement TMG