Verduurzamen facilitaire dienstverlening Burger Food Nederland 

Burger Food Nederland is de grootste franchise onderneming van Burger King en stuurt 25 van de in totaal 58 Burger King restaurants in Nederland aan.

Met het vertrek van twee facilitaire medewerkers, de Facilitair Manager en -Inkoper ontstond een uitdaging op capaciteit. Dit moment werd door Burger Food Nederland aangegrepen om naast een oplossing voor capaciteit gelijktijdig de facilitaire processen te optimaliseren. Er was behoefte aan meer uniformiteit en facilitaire kaders in de ondersteuning van de Burger King restaurantmanagers. Met deze doelstelling werd VFM gevraagd een ervaren Interim Facility Coördinator in te zetten voor de duur van 8 maanden. 

Onze werkwijze 

Na een gedegen selectieprocedure werd onze Consultant Pim van der Kooij aangesteld als Interim Facility Coördinator. In deze rol was zijn primaire taak om de Burger King restaurants te ondersteunen in facilitaire zaken waarbij er grote behoefte was aan het structuren van leveranciers afspraken en optimaliseren van processen. Waar eerder gekozen werd voor adhoc oplossingen, heeft Pim de basis gelegd voor duurzame verbeteringen. O.a. door de leverancierslijst in kaart te brengen, te analyseren en op basis daarvan een selectie van leveranciers te maken. Hij onderhield nauw contact met de restaurantmanagers, district managers, leveranciers en was onderdeel van het Management Team. 
 
Gedurende de opdracht werd duidelijk dat er ondersteuning nodig was bij remodeling (verbouwing) van een 5 tal restaurants in een zeer kort tijdsbestek. Pim werd de contactpersoon binnen Burger King voor de verhuurders, de bouwprojectleider en het architectenbureau. Naast het implementeren van de nieuwe huisstijl moest er een plan gemaakt worden voor de facilitaire onderdelen. Inmiddels zijn de verbouwingen binnen de afgesproken deadlines opgeleverd en is er een start gemaakt met voorbereiding voor de volgende verbouwingen.

Resultaat

In korte tijd is de organisatie sterk aan het veranderen. Er zijn al grote verbeterslagen gemaakt door de nieuwe directie en de planning naar de toekomst is vooruitstrevend maar realistisch. In de rol van Interim Facilitair Coördinator heeft Pim vanuit zijn ervaring de facilitaire afdeling een zet in de goede richting gegeven en het functieprofiel vorm gegeven. Deze functie is ingevuld door inkoper met een praktische inslag en facilitaire ervaring. Pim was nauw betrokken bij de overdracht. 
 

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer.
Akkoord