Interim & Recruitment
Of het nu gaat om een faciltair interim professional, een recruitment-opdracht of de inzet van een young professional met begeleiding vanuit VFM. Wij staan voor u als opdrachtgever klaar!
En dat geldt ook voor jou, facilitair professional of ZZP’er. Wij maken graag kennis met je om de mogelijkheden van samenwerking te bespreken.
Ontdek onze
Dienstverlening.
Overweeg je te starten als ZZP’er of werkte je nog niet eerder via ons en ben je nieuwsgierig? Hieronder beantwoorden we de meeste gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet bij? Aarzel niet om contact op te nemen met één van onze collega’s.
Wat voor opdrachten heeft VFM?
VFM bestaat meer dan 25 jaar. Sinds de oprichting werken we nauw samen met een aantal ZZP’ers. Soms omdat we als bureau intern te weinig capaciteit hebben, soms omdat de specialistische expertise niet bij onze consultants aanwezig is.
We hebben samenwerkingsrelaties met een selecte groep ZZP’ers. Je vertegenwoordigt immers VFM. Dat betekent dat wij we graag met ZZP’ers samenwerken die zich herkennen in “kritische denkers, praktische doeners’. Vanzelfsprekend is er in de samenwerking ruimte voor ondernemerschap. Je bent niet voor niets ondernemer geworden.
Voorbeelden:
- Interim facility manager bij de bibliotheek Utrecht
- Interim adviseur duurzaamheid bij FMH
- Projectleider hybride werken bij Schiphol
Welke opdrachten krijgt VFM?
De opdrachten waarvoor klanten ons inzetten variëren. De gemiddelde duur is 13 maanden. Ook de inhoud verschilt sterk.
Op het moment dat klanten ons benaderen voor de invulling van een interim positie, komt het team van recruitment consultants in actie. Het gaat bijna altijd om opdrachten die binnen één of twee weken ingevuld moeten zijn. Daarom is het belangrijk dat we jou al kennen. Onze consultants maken een selectie op grond van de vereisten en benaderen een aantal ZZP’ers uit ons vaste netwerk. De ZZP’er krijgt zo veel mogelijk informatie over de opdracht: duur, inzet en inhoud. Samen besluiten we of je gaan introduceren bij de opdrachtgever en maken afspraken over jouw tarief. Wij geloven in transparantie dus we geven je ook inzicht in het tarief richting opdrachtgever. VFM introduceert de ZZP’er aan de hand van een ‘VFM CV’. Daarin spitsen we jouw profiel zoveel mogelijk toe op de opdracht.
Wij organiseren het kennismakingsgesprek. Als zowel ZZP’er als opdrachtgever het ziet zitten, staat niets meer in de weg van een mooie samenwerking.
En als de opdracht loopt?
Bij start van de opdracht zorgen we dat je bij alle tools van VFM kunt die je in het kader van de opdracht nodig kan hebben. De recruitment consultant plant gedurende de opdracht diverse evaluatiemomenten. Minimaal eens per drie maanden zitten we met elkaar om de (digitale) tafel om de voortgang te bespreken.
Strategisch partnership
Wij werken veel samen met ZZP’ers en staan open voor strategische samenwerking. Lees hier hoe Rense Assies en VFM daaraan vorm geven. Rense neemt deel aan ons opleidingsprogramma en is vaste gast bij onze bureaumeetings en kennisdagen. Zo dragen we bij aan zijn ontwikkeling en voegt hij zijn kennis en ervaring toe aan onze bijeenkomsten.
We merken dat het niet altijd gemakkelijk is voor een ZZP’er om potentiële en oud-opdrachtgevers te bedienen en onderhouden. VFM kan daarin ondersteunen. Daarnaast bieden we onze strategische samenwerkingspartners kennisdeling, opleidingen en collegiale gezelligheid.
Met een aantal ZZP’ers hebben we een strategisch partnership. We helpen elkaar bij het invullen van opdrachten. Vertrouwen is in deze samenwerking key. We stellen tenslotte beiden ons netwerk open. Hoe dat werkt kan Rense Assies goed vertellen.
Met ervaren recruitment consultants die beschikken over facilitaire kennis en ervaring, en een diepgaand inzicht in de functie, garandeert VFM de perfecte match. Dankzij ons uitgebreide gespecialiseerde netwerk kunnen wij uw ideale kandidaat vinden of al kennen. In meer dan 25 jaar bouwde VFM een omvangrijk netwerk op dat we graag inzetten om uw wervingsbehoeften te vervullen.
Bent u op zoek naar vervanging, zoekt uw versterking voor één van de teams of breidt uw organisatie uit? Vanaf het moment dat een organisatie een nieuwe werknemer in dienst neemt verandert er iets. Dit kan een kleine verandering zijn met soms grote impact. De hiërarchie kan veranderen en ook de dynamiek zal anders zijn. Zorgvuldigheid is daarom op zijn plaats. Een nieuwe werknemer aannemen zorgt voor een kans om iets te bewerkstelligen. Stel uzelf daarom de volgende vragen:
- Wat wil ik bereiken?
- Wat heeft de organisatie of het team nodig?
- Is er verandering nodig?
Wij gaan het gesprek met u aan om samen te ontdekken wat de vraag is. Waar staat uw organisatie voor? Wat is de cultuur? Wat is er nodig om de gestelde doelen te bereiken, maar daarnaast ook, wat zoekt u absoluut niet?
Om hierachter te komen stellen wij u vragen en leggen wij u eventueel bepaalde scenario’s voor.
Samen bewandelen we de weg om tot een goed wervingsprofiel te komen, waarin staat verwoord aan welke persoonlijke eigenschappen, competenties en capaciteiten een kandidaat moet voldoen. Samen bepalen wij onze aanpak, de planning en middelen die we kunnen inzetten.
U zoekt een interim facility manager? Wij kennen of vinden uw ideale kandidaat! Ervaren recruitment consultants, heldere opdrachtomschrijvingen en de kracht van een groot gespecialiseerd netwerk. Daarmee maken we snel de juiste match op interim facility management.
Dit kunnen wij zo stellig poneren omdat we beschikken over een groot netwerk van facilitaire professionals. Dit zijn professionals op het gebied van hospitality, facility management, inkoop, contractmanagement en huisvesting. De interim facility manager kan een ZZP’er uit ons vaste netwerk zijn of een VFM collega uit de interim pool.
Om de juiste interim professional te vinden stellen wij samen met u als opdrachtgever voor de functie een helder profiel op. Vanzelfsprekend moet er een match zijn op kwalificaties als kennis en ervaring. Daarnaast zijn soft skills bepalend voor succes. We selecteren kandidaten op een combinatie van beide. Uit ons netwerk benaderen we de 2 à 3 beste interim facility managers. Met hen nemen we uitgebreid de vraag door en spreken we een passend tarief af. Meestal hebben we binnen een week de juiste kandidaat gematcht aan de opdracht.
Bij aanvang van de opdracht maakt de interim facility manager een plan van aanpak. Om zo doel, route, randvoorwaarden, benodigde middelen én tijdpad helder te maken. Alle interim facility managers hebben procesmatige backup en toegang tot de expertise en kennis van VFM Facility Experts.
Ervaren fieldmanager bieden de interim facility manager begeleiding gedurende de opdracht. Regelmatig initieren wij evaluatie gesprekken zodat we kunnen bijsturen als de opdracht dat vraagt.
Nieuwsgierig? Wij brengen u graag in contact met een van onze tevreden opdrachtgevers of komen bij u langs voor een gesprek of presentatie.